Tróger kanapé
Ez csak úgy lett. Pont úgy, mint Erzsi vizes szoknyája, ami miatt megint
Gilberttől kellett ruhát kérnie. Ez abból a szempontból érdekes, hogy
Rodnál vannak, Bécsben. Ami meg azért érdekes, mert Roddy bemutatja,
hogy néha neki is megy a trógerkedés...
Ami van: enyhe erotikus tartalom, meg belső monológ.
Tróger kanapé
Erzsébet ilyenkor tudta elküldeni Alfredet a hülye filmjeivel
együtt a fenébe. Éppen összefut azzal a két maflával –
mármint Gilberttel és Rodericchel – Bécs utcáin, integet nekik
és megindul feléjük, tökre örül, hogy a változatosság
kedvéért csinosban van és végre
annak a kettőnek van lehetősége észrevenni, hogy igen, néha
kifesti magát, és tud úgy is kinézni, mint egy nő. Az erős szél
Alfred filmjeiben ilyenkor hátracsapja a nő hosszú haját,
megfodrozza a szoknyáját és egyáltalán. Nem fújja bele a
szemébe és a szájába, hogy amikor megáll, és megpróbálja
kiszedni, akkor még jobban összegubancolja
és beleakassza a cipzárjába.
Nagyon elegáns volt, egyik
kezével a szoknyáját szorította le, a másikkal a haját
tartotta. Igyekezett minél
kevésbé vinnyogósan megkérni a fiúkat, hogy segítsenek már
neki. Gilbó addig hétrét görnyedve röhögött, Rod meg csak
állt, mint a faszent.
Szóval menjen Alfred a fenébe. Különösen azért, mert mintegy
zárásképp egy autó a tegnapi eső maradékát egy varázslatos
mozdulattal áthelyezte a szoknyájára.
Ültek Rodnál a kanapén, néztek az isten tudja, milyen felbontású,
fullextrás tévéjén valami osztrák művészfilmet és Erzsi a
változatosság kedvéért megint elkent sminkben, gyűrött ruhában
volt – Gilberttől kapta kölcsön. Ruhát mindig Gilberttől kap,
akkor is, amikor vannak a környezetükben a porosznál kisebb
egyének is, akiknek a ruhája nem huszonegy számmal nagyobb, mint
kellene. Sacher tortát majszoltak, amit Rod dobott össze fél
perccel ezelőtt. Ő meg mivel járul hozzá a jeles alkalomhoz?
Azzal, hogy megint tróger. Francba.
Nem tudja, hogy ez a kettő miért szokott néha együtt lógni.
Rühellik egymást, tök nyilvánvaló. Plusz tudja, hogy Gilbót
marhára idegesíti Rod tájékozóképességének teljes hiánya.
Rodot az idegesíti, hogy amikor eltéved és felhívja Ludit, hogy
segítsen neki hazatalálni, akkor mindig Gilbertet küldi
felmentőseregnek.
Szoronganak az egyébként
kétszemélyes kanapén hárman. Erzsi Gilbó használt edzőcuccán
halványan érzi a dezodor alatt a szúrós-édes-izgatóan maszkulin
izzadtságszagot, ahogy az arcába húzza fölsőt. Gilbert farmerban
és pólóban, „félvalagnyi
területen”, ami miatt
panaszkodik. Rod szerint azért, mert nincs elég helye az egójának.
Gilbó erre odaszúr neki, hogy akkor pucoljon odébb egy másik
fotelre, a jól öltözött arisztokratáknak nincs
fenntartott párna a
tróger-kanapén.
Lizi ezen nevet. Rod megsértődik
és kimegy. Viszi magával a tortát is. Lizi emiatt összeveszik
Gilberttel, aztán kétfelé dőlnek a röhögéstől, mikor Rod
visszajön, és bemutatja, hogy neki is van otthoni szerelése:
mackónadrág, a színe és az anyaga, meg a szita-állapotú térde
alapján még a kilencvenes évek elejéről, meg egy ócska,
„Turisták utánam!” póló. Gilbert azt kérdezi, hány turistát
csalt maga után ezzel a fölsővel a biztos halálba. Rod sértetten
közli, hogy Bécsben azért még ő is kiigazodik. Azt azért
beismeri, hogy tízből csak nyolcszor. És
csak a sarki bolt meg a háza között.
De a tortát visszahozta. Erzsi már
a harmadik szeletet gyömöszöli befelé, mire rájön, mi olyan
fura az osztrákon: nincs rajta szemüveg. Utoljára akkor látta
szemüveg nélkül, amikor még az első világháborúban az éjszaka
közepén Gilbert bemászott
hozzá ráhozta a frászt, ő
meg sikított, erre
Rod átrohant a szomszéd
szobából pizsamában megnézni, hogy mi a baj. Azért annyi
lélekjelenléte még volt, hogy a mordályát nem hagyta ott. Oda is
pörkölt Gilbertnek, amit azóta is felemlegetnek, hogy milyen
kontextusban, az a helyzettől függ.
Már vége a művészfilmnek. Rod üvöltözik Gilbóval, Erzsi meg
nevet. A következő film témája a kérdés, de csak nem jutnak
dűlőre. Végül Erzsi kapcsol egy random csatornát, amin a Cobra
11 324. részét ismétlik éppen. Ez leköti a fiúkat. Abban a
részben éppen egy szénával megpakolt lovaskocsi robban fel. Rod
szenyázza miatta Gilbót.
Erzsi nem veszi észre, mikor
vetette át Gilbert a háta mögött a karját. Csak akkor tűnik fel
neki, mikor éppen a másik irányba dőlne. Ezzel együtt az is
feltűnik neki, hogy Gilbó a hüvelykujjával már egy ideje
simogatja a vállát. Már majdnem rákérdez,
mikor Rod a vita hevében mintegy véletlenül az ő lábára teszi
vissza a kezét a sajátja helyett, és ott is felejti. Meg egyébként
is túl közel ül hozzá.
Elsőre nem tudja hova tenni a
dolgot, de aztán szarik bele, meg egyébként is, sokkal jobb a
német és osztrák
filmművészeti alkotásokat
szidni ahelyett, hogy két volt pasija dolgain tűnődik. A vita
heves, pattognak a szúrások, élesek a kacagások. Remekül
szórakoznak.
A fiúk közben
egyre jobban túllicitálják egymást: amint az egyikük
keze feljebb merészkedik
Erzsi lábán taperolás közben, a másik sem maradhat el mögötte.
Erzsit nem zavarja, nem egy szégyellős típus. Meg ismeri
mindkettejüket, közelebbről és távolabbról is, tudja, hogy egy
határnál nem mennek messzebb, Rod az arisztokratizmusa, Gilbert meg
a bigott keresztény neveltetése miatt.
Éjszaka, kettejük közt fekve
elismerte, hogy ő is
tévedhet.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése