Fanfiction á la Észak


A téma: Norvégia és a fanartok, illetve ezek hatása Izlandra.

Ihlető kép...



Fanfiction á la Észak


Hetedik napja dúlt vihar Norvégiában és volt minden irányból jóformán megközelíthetetlen az ország, mire Sigurður ki tudott kötni Trondheimben.
– Teljesen elment az esze?! – ordította túl az orkán erejű szelet a kikötőmester. – Mi a francért indult el ebben az ítéletidőben?!
– Kikötöttem, nem? – ordította vissza Sigurður és leugrott a mólóra a lélekvesztőről. – Nem értem, mi baja!
Perlekedtek egymással még egy sort, beledőlve a szélbe, az élénksárga esőkabátot leszorítva, hogy ne vigye el őket a vihar. Sigurður végül egy dühös intéssel otthagyta a kikötőmestert, úgyse hallotta a felét se annak, amit ordított.
Trondheimből Oslóba eljutni megint egy kaland volt. Az autókölcsönzőben először nem is akarták kiszolgálni, mondván, hogy hülye, ha ilyen időben megpróbál elindulni, aztán húsz százalékos többletfizetéssel, meg kaucióval az autóra csak nekivághatott a világnak, miután igazolta, hogy van jogosítványa, elmúlt tizennyolc éves, és van tartózkodási engedélye. Az elsőnél majdnem arcba röhögte a kölcsönzőt, a másodiknál már kicsit morc volt, a harmadiknál elgondolkodott, hogy mit szólna a fickó ahhoz, ha előszedné az aktatáskájából Lukas saját kezével írott engedélyét.
Az utak röviden-tömören életveszélyesek voltak. Úgy zuhogott, mintha dézsából öntenék, a csatornák már régen megteltek, és Sigurður erősen elgondolkodott rajta, hogy viszi vissza a kocsit, és inkább a hajóval vág neki, mert lehet, hogy többre megy vele.
Az alapvetően hat és fél órás kocsiutat kedves bátyja jóvoltából huszonnégy óra alatt sikerült megtennie, de végül átázva, átfázva és dideregve ott állt Lukas kertkapuja előtt, és miután legyűrte a kertben az árvizet és feljutott a viszonylag száraz verandára, ököllel kezdte verni az ajtót.
Lukas gyilkos viking képében nyitott ajtót. Öccsét megpillantva azonnal megszelídült és mintegy varázsütésre a szakadó eső is elállt.
– Ice! Mit keresel te itt?
– Nyilván Finnit – morogta. – Beengedsz még ma? Szerintem még az alsógatyám is vizes.
Lukas nem hagyta, hogy bemenjen az ebédlőbe, egy lavórba kellett állnia csöpögni, míg ő kerített neki egy fürdőköpenyt és egy papucsot. Leszedte róla a vizes ruhát, megtörölte a lábát és ráadta a fürdőköpenyt. Rögtön utána túl lilának találta az ajkait, és arra jutott, hogy az öccse azonnali forró fürdőre szorul.
Meg kell hagyni, Sigurður baromira élvezte a fürdőt. Hátradőlt a rákfőző forróságú vízben – eltartott pár száz évig, mire megértette Lukassal, hogy nem fog megsülni, odahaza hőforrásokban fürdik – és hagyta magát kényeztetni. Lukas megmosdatta, mintha még mindig kicsi lenne, de hol érdekelte az Sigurðurt, ő csak döglött a vízben, elpilledve, élvezve a megérdemelt pihenést az elemekkel való többnapos harc után. Még egy kicsit el is szundított, amikor Lukas a haját mosta.
Akkor ébredt fel, mikor Lukas letette a kandalló előtti kényelmes fotelba. Újra fürdőköpeny volt rajta és szárazra volt törölve, már csak a haja volt nedves.
– Bolond vagy – morogta Lukas, mikor látta, hogy felébredt. – Mit csinálok, ha megint beteg leszel?
– Lezárod a határaid és imádkozol, hogy ne feléd menjen az árhullám?
Na igen. Sigurður betegsége általában földrengéssel, vulkánkitöréssel meg ezekhez hasonló szépségekkel járt.
– Egyáltalán, mit keresel itt?
– Nem látogathatom meg kedvenc bátyámat?
– Úgy mondod, mintha lenne másik bátyád. Mellesleg feltalálták a telefont.
– Csörgettelek párszor, csak nem vetted fel – kisujját a fülébe dugva megpróbálta kirázni belőle a vizet.
Lukas felállt, és komótosan a komódhoz ment, felmarkolta a telefonját és megnézte a nem fogadott hívásokat. Kicsit elhúzta a száját, látva a negyvenegy nem fogadott hívást Sigurðurtól, még hatvankettőt Mathiastól, nyolcat Berwaldtól, aki nem mellesleg széjjelbombázta sms-ekkel, és további százharminchat hívást és számtalan üzenetet a világ változatos országaitól.
– Oké, lehet, hogy nem figyeltem.
– Szerintem nemsokára a többiek is itt lesznek – Sigurður lehunyt szemmel hátradőlt. – Eddig úgy szakadt az eső, hogy nem láttam a kinyújtott kezemet.
Azért kinézett az ablakon. Az ég még borult volt, csúnya fellegek gyülekeztek a fejük felett. Sigurður nagyot sóhajtott, felnézett, elmormolt egy röpfohászt, hátha a többiek még nem indultak útnak és rákérdezett:
– Amúgy mi volt a probléma?
Lukas arca abban a pillanatban elsötétült. Odakinn meg újra szakadni kezdett az eső, igaz, jóval konszolidáltabban, mint eddig.
Sigurður próbált villámgyorsan kitalálni valamit, még mielőtt elsüllyed egész Skandinávia. Egyetlen értelmesnek tűnő ötlete hatására megpróbált mosolyogni és kitárta karjait bátyja felé.
– Nor, nem kell a hiszti. Mi a baj?
Lukas dühösen odatrappolt hozzá, és a fotelja előtt a földre zuttyant, hogy Sigurður gond nélkül tudja kurkászni a haját. Összefonta a karjait és gyilkos tekintettel fixírozta a tüzet.
– A minap szembe jött velem egy szó a neten, én meg balga voltam, és megnéztem, mi az.
Sigurður nem kapott szikrát. Lukas komolyan egy neten látott szó miatt bukott ki ennyire? Azért relatíve semleges hangon próbált érdeklődni:
– És mi volt az?
Lukas hangja csikorgott, mint murva a kocsikerék alatt.
– DenNor.
Sigurðurnak nem volt több kérdése. Nem is kellett, hogy legyen, Lukas már beszélt magától.
– Mi ez, könyörgöm?! Értem én, hogy az embereket érdekli a hírességek magánélete, na de kérem! Úgy nézek ki, mint egy nő? Hát kurvára nem! Akkor meg minek kell úgy beállítani, mintha holmi langyi francia lennék, aki jobbra-balra pózerkedik, és úgy viselkedik, mint egy transzvesztita?! Agyam eldobom, de komolyan! Szerintem Nyo!Nort nem rajzolják olyan femininnek, mint engem, pedig még mellszőröm is van!
Sigurður tudta, hogy a bátyja férfiassága mennyire kényes téma. A mellszőr-dolgot már többször is felemlegette, és Sigurður egyszer tanúja volt, hogy Lukas mily büszkén nézi azt a három gondosan nevelt szőrszálat a tükörben.
– Amitől meg végképp elszakadt a cérna, az meg az, hogy azt hiszik, Denny van felül.
Ez volt az az információ, amit Sigurður szívesen kihagyott volna az életéből, de azért nem átallott csodálkozni rajta egy kicsit.
– Tényleg?
– Hát… igazából mikor-hogy, de akkor is.
Azzal folytatta a duzzogást. Sigurður összeborzolta a haját, és még puszit is adott neki.
– Velem is csinálnak furcsa dolgokat – próbálta meg biztatni. – Leon majdnem megfulladt a röhögéstől, mikor felolvasott egy fanficet, amiben királylánynak voltam öltöztetve.
Lukas megenyhült. Odakinn újra elállt az eső. Sigurður azt elfelejtette megemlíteni, hogy Leon csak kacarászott felolvasás közben, és igazából neki is nagy szerepe volt abban, hogy a hong kongi meg akart fulladni.
Kedvjavítás gyanánt széjjelkritizáltak egy fanficet, megittak két korsó sört, majd az egymás után befutó északiaknak is elpanaszolták életük nagy problémáját. Végül is rögtönzött északiak egymás közt-pletykaest lett a vége, ahol Mathias kivételével mindenki panaszkodott. Tino ugyancsak a feminin jelleget kritizálta, meg azt, hogy a ficekben Peter az anyjának nevezi, Berwald pedig azt sérelmezte, hogy olykor összeboronálják Mathiassal, vagy nem hiszik el, hogy hűséges típus.
Mathiasnak nem voltak problémái. Ő nem akadt fenn ezeken a dolgokon, és bemutatta a többieknek, hogyan tudja egy R-18-as fanficen szemétté röhögni magát. Utána lelkesen el is magyarázta, hogyan képes erre, és saját kedvencek-válogatását áldozta fel a nagyobb jó oltárán.
– Viszont az baromi idegesítő, amikor elolvasol egy marha jó fanficet, és amikor újra akarod olvasni, nem találod. Vagy ha nem fejezik be. Például az Auf Wiedersehen, sweetheart! PrusAus vagy SpaMano része… Sír érte a lelkem…
Lukas alapvetően nem egy olyan alak, aki bárhol, bármikor kimutatja, mit érez. Azonban mivel több mint egy hétig feccölte az erejét abba, hogy megpróbálja víz alá süllyeszteni az országát, kicsit elfáradt. Ennek megfelelően a harmadik történet táján elvesztették, és Mathiassal egymás vállára dőlve sírtak a nevetéstől. Berwald is gyorsan tanult, bár az ő érzelmeit legfeljebb arról lehetett megállapítani, hogy mennyire hunyorog.
Sigurður az elején még pirult, főleg akkor, amikor ő volt a főszereplő, és kivételesen olyan történet volt terítéken, ami többé-kevésbé hasonlóan még meg is történt. Először egy SuFin darabon tudott kuncogni, amiért Tino majdnem agyonvágta, de a finn később bocsánatot kért, mikor egy HongIce alatt ő dőlt jobbra-balra a kacagástól. Amit speciel Sigurður olvasott fel, csukladozva az elfojtott nevetéstől.


A pletykakör végül akkor oszlott fel, mikor egy DenNor után Mathias felpattant, és karon ragadta Lukast azzal a felkiáltással, hogy ihlete támadt. Derekánál fogva kapta fel a röhögve tiltakozó norvégot és hurcolta el az emeletre, a hálószoba irányába. A többiek meredten bámultak utána, az éppen felolvasó Berwald belenézett a kezében tartott tabletbe, aztán félrerakta és a tenyerébe temette az arcát.
– Soha nem fogom tudni kiverni a fejemből – suttogta kétségbeesetten. – Soha.

Megjegyzések

  1. Az égiek bocsássák meg nekem ezt a kommentet. Huh. Egy ideje terveztem megírni, de eh, sosem volt hozzá türelmem, de most rászánom magam. De mielőtt kitérnék lelkem nagy bánatára, szeretnélek körberajongani ezért a gyöngyszemért is <3. Nem tudom, hogy sikerül mindig ilyen jó ötletekkel előállnod, de emelem kalapom előtted. Imádtam <3 (pluszban elképzeltem Sve fejét a végén és finoman szólva is nevetőgörcsöt kaptam)
    Viszont, most egy kicsit elkanyarodnék arra a fic-csoportra, amit megemlítettél benne. Történetesen, én ezelőtt még nem hallottam róluk. És van egy nagyon, nagyon, de naaagyon rossz szokásom: Irtó kíváncsi vagyok.
    Mivel Dánia szerette (és ő válogatós olvasmányok terén), megkerestem. Először az Auf Wiedersehen, Sweetheart!-ot. Nem tagadom, egy éjjel alatt ledarálta és a létező összes érzelmi állapotot bejártam a végéig(Nagyon szép darab). Ekkor esett le, hogy az első a We’ll meet again (bár annyira nem vagyok USUK, de azért az volt a kövi). És ha már ilyen szépen felborítottam a sort (na jó, nem, csak a Sweetheart után nem volt lélekerőm a Spamanohoz), úgyhogy mentem a Lily of the Lamplight-ra. Aminél megint csak késve vettem észre, hogy oppán, nincs befejezve. Ráadásul csak akkor, mikor mentem volna a következő fejezetre és annak a fránya ’Következő’ gombnak hűlt helyét találtam. Úgyhogy emiatt, bocsáss meg, de haragszom Rád.
    Miért? Mert mutattál egy irtózatosan jó történetcsokrot, amiért szívem szerint imába foglalnálak (ahogy az alkotót is), viszont kaptam így egy adag rettenetesen jó, félbehagyott sztorit.
    Remélem, nem sértelek meg a kirohanásommal, de nem bírtam már magamban tartani. Plusz, ha már kisregény írtam, nem zavar, ha megkérdezem, mi történt az alkotóval? Az oldalakból szinte az jön le, hogy a föld nyelte el.
    Ui.: Remélem nem ijesztettelek/bántottalak meg a kommentemmel. Ismerősem közt csak én vagyok Heta-fan, úgyhogy elég szegényesen tudom kibeszélni magamból a dolgokat. Ennek lettél most áldozata.
    Uui.: Alig várom már a következő sztorid <3 Romániás is imádnivalóra sikerült, bár érdekelne, hogy sikerült lenyúlnia azt a kecsét :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Először azt hittem, hogy valami egészen másért akarsz nagyon csúnyán lehordani, szóval huh, ezt megúsztam :D
      Nos igen, a befejezetlen történetek elég szarok tudnak lenni, ezért is igyekszem tartani azt, hogy csak befejezett történeteket ajánlok. Kivéve az Angolkeringőt. Meg a Confessions of a Cat Ownert. Meg talán még valami, nemtom, felül kéne vizsgálni azt a listát is.

      George DeValierről leginkább senki se tud semmit: az író még a tízes évek első felében volt aktív, a története marha felkapott lett, amolyan státusz, hogy ez A Legjobb Fanfiction Valaha, persze nem mindenki számára, szóval a történetei kapcsán volt egy kisebb belháború. Mert akkoriban a Heta az egy elég megkérdőjelezhető fandom volt, haha.
      Az Auf Wiedersehen valami iszonyatos mennyiségű olvasói visszajelzést termelt, mármint érted, több ezren írtak rá, ami elég komoly elvárásokat dobhatott rá. Amúgy nyilván nem tudok róla semmit, csak azt, hogy 2019-ben törölte magát mindenhonnan. Hátránya a fan-dolgoknak, hogy az alkotókról nem tudunk semmit.
      Korábban valami olyasmi volt a profiljában, hogy igen, sok története befejezetlen, igen, szeretné majd befejezni őket, de lássuk be, ez a nap soha nem fog bekövetkezni.

      Szóval ja. Üdv a klubban!
      Ha szeretnél még jó befejezetlen történeteket olvasni, tudom javasolni TheFreakZone írásait is, szokott válaszolni a kommentekre és egy kincs. ;)

      Szívesen látlak mindenféle kibeszélnivalóval :D

      És köszönöm szépen, hogy írtál, várlak vissza sok szeretettel! ^^

      Törlés
  2. Szia! :)
    Örül a lelkem, amiért nem riasztottalak ezzel a kis híján novellának is beillő kommentemmel és köszönöm a terjedelmes válaszod <3
    TheFreakZone műveihez volt már szerencsém (még véletlenül sem néztem meg ff. a kedvenc történetek kis ikon ;)). Az angol annyira nem kenyerem, de tetszenek a történetei. Lehet, csak én vagyok ilyen kis tapitnya, de ritkán találok olyan sztorikat, amik (ha nem is egyediek), de jól meg vannak írva (akármilyen nyelven ->google fordító jó barát).
    „Szívesen látlak mindenféle kibeszélnivalóval :D”
    Veszélyes ilyen kijelentéseket tenni nekem :D. Ha kattan valami, akkor képes vagyok az előbbihez hasonló szösszeneteket írni XD. (De örül a lelkem ennek a mondatnak <3)
    Ui.: Alig várom a következő történetet/fejezetet. Szerintem a te munkáid is kincset érnek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Remélem, nem riasztalak el azzal, ha majdnem két hónap után válaszolok a kommentedre :'D Még jó, hogy azt mondtam, mesélj nyugodtan. Ez valahol leírja azt is, hogyan tartom a kapcsolatot a barátaimmal, ja mi?

      Bennem még az szokott munkálni, hogy vajon más nyelveken, ami nem az angol és nem a magyar és én nem beszélem, milyen csuda jó ficek lehetnek. Olyankor szokott rám törni a vágy, hogy megtanuljak nyelveket. Ez úgy két és fél percig szokott tartani, amíg a Duolingo megfingat.

      Köszönöm szépen a kedves szavakat! Várlak vissza, amint lesz mivel :'D

      Törlés

Megjegyzés küldése