Duett
Tartjuk a napi egy bejegyzés-ütemet. Az előző tegnaphoz számít, és különleges volt, mert az akkor lett készen és friss volt.
Plusz sürgősen javítanom kell a blog Poroszország-tartalmán. Fura, hogy azokkal kezdem, amik nem őt szerepeltetik... Mert nagyon sok írásomban benne van.
(Tényleg nagyon sokban. És örülök neki, hogy Gilbert kánon fuvolázik.)
Lássuk, miből élünk: Hetalia Humán AU, Hetalia Gakuen, meg kerengés egymás körül... ha szeretnél spoilert, nézd meg alul a címkéket, ha nem, érd be ennyivel.
Történet: Egy szép napon Gilbert fuvolaszót hall, és nem hagyja nyugodni, hogy az a valaki nem tud rendesen eljátszani egy részt a darabjából. De mivel ő olyan nagyszerű ember, ezért csak segít a másiknak helyretenni a darabot, méghozzá úgy, hogy ki se mozdul a szobájából.
Plusz sürgősen javítanom kell a blog Poroszország-tartalmán. Fura, hogy azokkal kezdem, amik nem őt szerepeltetik... Mert nagyon sok írásomban benne van.
(Tényleg nagyon sokban. És örülök neki, hogy Gilbert kánon fuvolázik.)
Lássuk, miből élünk: Hetalia Humán AU, Hetalia Gakuen, meg kerengés egymás körül... ha szeretnél spoilert, nézd meg alul a címkéket, ha nem, érd be ennyivel.
Történet: Egy szép napon Gilbert fuvolaszót hall, és nem hagyja nyugodni, hogy az a valaki nem tud rendesen eljátszani egy részt a darabjából. De mivel ő olyan nagyszerű ember, ezért csak segít a másiknak helyretenni a darabot, méghozzá úgy, hogy ki se mozdul a szobájából.
Duett
Hetalia Gakuen. Állítólag minőségi iskola minőségi diákoknak,
gyakorlatilag nemzetközi gyerekmegőrző gazdagoknak. Az ittlévőknek
persze megvolt a magukhoz való eszük, de olykor igen távol álltak
az eminens jelzőtől.
Maga az iskola vidéken volt, festői környezetben, egy isten háta
mögötti ország kimondhatatlan településétől úgy harminc
mérföldnyire nyugatra. A városka nem is érdekelt senkit, a
diákoknak megvolt mindene, szórakozóhelyektől a boltokig. Ha meg
valamit nagyon akartak, légipostával házhoz rendelték. Mert saját
repterük is volt. Néhányuknak saját helikoptere is, de a többség
szülei úgy gondolták, hogy nem nőtt még be a fejük lágya
ahhoz, hogy rendelkezésükre bocsássanak egy ilyen eszközt. Vagy
az is lehet, hogy csak a pilótákat akarták kímélni.
Visszatérve az iskolára. Valami európai kastély koppintása volt
– Verasville, vagy Versasvilles, vagy Versailles, fene se tudja
megjegyezni, majd megkérdi Francist –, de mivel az nem volt elég
nagy, felhúztak mellé még két kollégiumi szárnyat, egyet a
fiúknak, egyet a lányoknak. Biztonsági őrök ügyeltek arra, hogy
a kettő között ne legyen átjárás (hogy a kert végi
luxuscsónakházban mi minden szokott történni, arra inkább ne
térjünk ki). A két épületrész között úgy ötven méternyi
füves udvar volt, szökőkúttal, a szökőkút közepén pucér
seggű puttóval.
Az egyik diák legalábbis nem tudott máshogy gondolni rá per
pillanat. Ez a diák – nevezett Gilbert Beilschmidt – éppen
agyfaszt kapott ugyanis. Valaki fuvolán gyakorolt, egy olyan
darabot, amit Gilbert is ismert és el tudott játszani. És ez a
valaki minduntalan elcseszett egy részt, újra és újra, és néha
visszament, hogy megpróbálja kijavítani, de a javítás is rossz
volt.
Az illető már vagy fél órája gyakorolt. A hang átlibbent a park
és a puttó felett, felröppent a negyedikig, bekúszott a nyitott
ablaktáblák között, és körbetáncolta a méretes fotelben
terpeszkedő Gilbertet, aki éppen a szemközti fotel krémszínű
kárpitját bűvölte, hogy gyulladjon már meg, mert ő ezt már
tényleg nem bírja.
Ludi, az öccse, sejtette, hogy valami nincs rendben, mert csendben
elmélyült a maga kis világában, és nem szólt hozzá. Mérnöknek
készült, és ha éppen nem az olasz meg a japán haverjával
császkált, akkor felöntötte az asztalt alkatrészekkel és
szerelőset játszott. Csak akkor nézett fel, mikor Gil német
káromkodások közepette átvonult a szobán, és előszedte a maga
fuvoláját. Gondosan szélesre tárta valamennyi ablakot, majd
ajkaihoz emelte a hangszert és várt.
Amint a fuvolista a szakasz végére ért és újat kezdett,
beszállt. Az távolság ugyan okozhatott némi elcsúszást, de ezen
már nem akadt fenn. Fülelt, várta, hogy a partnerének leessen a
helyzet. Amint ez megtörtént, elhallgatott, Gil pedig váltott a
kérdéses részre, és fortissimóban eljátszotta azt, kétszer
egymás után.
Levette a hangszert és várt. Partnere halkabban, bizonytalanul, még
mindig sután utánajátszott. Elhallgatott, Gilbert ismételt. A
másik újra eljátszotta, ezúttal jól. Aztán csend lett. Gilbert
nem tudta, hogy most mi legyen – üvöltsön át neki, hogy jó
volt, vagy mi?
Elvigyorodott, ahogy eszébe jutott valami, és azon nyomban meg is
valósította: fogta a hangszerét, és belekezdett Händel
Hallejujájába. Csak az ikonikus részt játszotta le, aztán halkan
röhögcsélve várta a reakciót. Csak egy köszönettel teli
trillát kapott, aztán a fuvolista visszatért a gyakorláshoz,
Gilbert pedig a fotelban tespedéshez, ezúttal aktív agyfasz
nélkül.
Ludi hunyorgott. Gil nyelvet öltött rá.
Két nappal később a változatosság kedvéért tanult. Csak úgy.
Mert nem volt jobb ötlete és már olyan szinten unatkozott, hogy
azt nem lehet elmondani. A barátai a szüleikkel voltak mindenféle
üzleti úton.
Egyszerre fuvolaszó ütötte meg a fülét. A másik ezúttal egy
duett felét gyakorolta, megint valami olyasmit, amit Gil ismert.
Ugrott is a hangszeréért.
Bekapcsolódott, de a hang terjedési sebessége miatt gyakran
szétestek. Mivel ő játszotta az alsó szólamot, átengedte a
partnerének a módszer kitalálását. Amikor elkezdett lassan,
ütemre Á-kat fújkálni, azt hitte, az ütemet adja. Átvette, bár
értelmet nem talált benne, attól ugyanúgy elcsúszik.
Csak azért jött rá, hogy a másik az óra ketyegését fújja,
mert egy: az orra előtt volt egy, kettő: kontrázott a
másodpercmutatóval és már kezdte idegesíteni. Rájött, mit akar
a másik, és rögtön váltott a másodpercekre. Persze lehet, hogy
a haverjánál máshogy ketyegett az óra, de kit érdekel.
Fújták a duettet. Lehet, hogy odalenn a parkban talán jól is
hangzott, ki tudja. Gilbert mindenesetre a következő két hétben
megtanult úgy játszani, hogy ne érdekelje az elcsúszás, és
kiszűrje a zavaró külső zajokat. A tanára megdicsérte érte.
Ludi kezdetben csodálta, hogy minden nap kiáll az ablak elé, és
gyakorol. Gyorsan hozzászokott a hirtelen jött hóborthoz. Nem
mondta, soha nem mondta, hogy tetszik neki a bátyja játéka, de
Gilbert észrevette, hogy minden délután van egy „Elfoglalt”
jelzővel aposztrofált fél óra a naptárában, és azokat a fél
órákat mindig a nappaliban tölti, kényelmesen elnyúlva a kedvenc
foteljében. Néha könyvvel, néha könyv nélkül, de hogy olvasni
nem szokott, az is biztos.
Gilbert nem tette szóvá, csak melengette a mellét a büszkeség.
Sajnos gyorsan kifogytak a duettekből. Néha egyet-kettőt
újrajátszottak, de utána feljöttek azok a darabok, amiket
külön-külön ismertek. És nem tudtak beszélgetni. Gil gondolt
rá, hogy abbahagyja a játékot, és megkeresi a másikat, csak
sajnos a partnere elég szégyenlős volt, és amikor Gil abbahagyta
a játékot, ő is, így pedig esélytelennek látta a dolgot. A
nézőket meg nem akarta megkérdezni, mert lassan önálló
közönségük is lett, csak ők odalenn, nem úgy, mint Ludwig.
Verőfényes nap volt, Gilbert alig fért a bőrébe játék közben.
Aznap a focipályán hatalmas sikerei voltak, minden oka megvolt hát
az örvendezésre. A partnere azonban nem csak az, hogy nem osztotta
a lelkesedését, de folyton belerontott a játékába. Alig-alig
érződtek az erősítések és halkítások a játékán, és
valahogy… fénytelen volt.
Gil kedve gyorsan elromlott. Így semmi kedve nem volt az egésznek,
főleg úgy, hogy nem is tudott kérdezni. Mérgelődés közben a
hangszerét ütögette finoman a combjához. Az egyik billentyű
megakadt egy kiálló cérnában, és kihúzta azt Gil halkan
szitkozódva szabadította ki magát, közben villámcsapásszerűen
érte a felismerés. Végül is, meg tudja kérdezni, pont úgy,
ahogy a múltkor gratulált kedves duett-társának.
Előszedte a telefonját, kirakta az ablakba, belőtte a zenét, és
várt. És ahogy jött a szöveg, játszani kezdett, és nagyon
remélte, hogy a másik ismeri.
<center><i>Chiquitita, tell me what's wrong
You're enchained by your own sorrow
In your eyes there is no hope for tomorrow
How I hate to see you like this
There is no way you can deny it
I can see that you're oh so sad, so quiet
Chiquitita, tell me the truth
I'm a shoulder you can cry on…</i></center>
És így tovább, egészen a dal végéig. Ludi meglehetősen virágos
kedvű lett ott mögötte. Látványosan semmibe vette. Nem kellett
sokáig várnia a válaszra; először csak nagyon-nagyon halk intró
jutott el hozzá, ami vagy egy hasonlóan az ablakba kirakott
telefonból, vagy valahol a szobában benyomott hangszóróból jött.
A Faithlesstől volt az Insomnia. Gil ezután logikusan
következtetett arra, hogy kedves pajtija nem aludt túl jól az
éjjel.
Rendszert csináltak ebből. Zenére zenével feleltek, egy idő után
már kíséret nélkül, csak a fontos részeket játszva, és az
aktuálisan mondani akart mondatot crescendóba téve. Érdekes
rendszer volt, annyi szent, de működött. Gilbert csakhamar
megtudta, hogy partnere alapvetően egyedül mozog, nem túl
társasági ember és szereti az édességet, kedvenc zeneszerzői
között van Chopin és Beethoven, de a modern darabokat se veti meg.
„Beszélgettek” a művészetről, a színekről, a hülye
irodalomtanárról, Kirkland röhejes tweedzakóiról, és
egyáltalán.
Egy alkalommal a lenti hallgatóság egyik tagja felkiáltott nekik:
– Dugjatok már végre!
Ludi igyekezett nem túl hangosan fuldoklani az elfojtott röhögéstől.
A közönség éljenzett a bekiabálónak, és még hangosabban
kurjongattak, mikor megérkezett a válasz, duettben, Lily Allen Fuck
you című számának formájában.
Már vagy négy hónapja ez volt a menetrend. Általában három és
négy óra között, de volt hogy korábban, volt hogy egészen
éjszakába nyúlóan ment a szerenádozás. Gil egyrészt örült
ennek, másrészről már marhára látni akarta a másikat. Nem csak
azért, mert valami határozottan kötni kezdte ehhez az arctalan
idegenhez, akiről lassan már tudott mindent, és az elméjében
csak úgy élt, hogy <i>puha, kedves, kínosan az ütemhez
ragaszkodó, de mégis érzelmes, a hangját gyönyörűen
remegtető</i>
valaki. Ami azért fura.
Minden beszélgetésükre úgy emlékezett vissza később, mintha
szavakban mondták volna el. Ritkán nyúltak ugyanahhoz a számhoz,
de akkor csak azért, hogy egy-egy félreértést tisztázzanak.
Egyik matekóráján, az ablakon kifelé bámulva, a tolla végét
rágcsálva jött rá, hogy nem tudja, a másiknak milyen a hangja.
És lehet, hogy a beszélgetésekre szavakban emlékszik, de a
partnerének fuvolahangja van.
Meg néhány dologról elég érdekes volt a véleménye. És néhány
dologról tényleg nem lehet zenében beszélgetni – vagyis lehet,
csak még komplikáltabb lenne, meg Gilbertet már kezdte zavarni,
hogy egy egész iskola hallgatja, ahogy az érzéseiről beszél
valakinek.
Íratlan szabály, hogy tizenegy után nem hangoskodik senki a
kollégiumok körül. Nem csak a nyuggerek megnyugtatása végett,
akik már tízkor lefekszenek aludni, hanem azoknak is, akik csak
este tudnak/akarnak/nem akarnak, de muszáj nekik tanulni. Így
Gilbert nem volt túlzottan meglepődve, hogy hajnal kettőkor, mikor
neki elege lett a forgolódásból és kikelt az ágyából, akkor
mélységes csend honolt.
Hirtelen ötlettől vezérelve rakta össze a hangszerét, és
végtelenül halk, puha hangon altatót kezdett játszani. Játék
közben próbált nem mosolyogni, mikor eszébe jutott, hogy ezt is a
partnerének köszönheti: mivel minden nap felvette a hangszerét és
gyakorolt, minimum egy órát, vagy akár egy fél napot, a játéka
sokkal-sokkal jobb lett. A tanára eddig is mondta, hogy tehetséges,
ami neki erősen a fejébe szállt, és nem nagyon erőltette meg
magát, de ős is észrevette a változást. Az ujjai sokkal
fürgébben siklottak a billentyűkön, olyan figurákat is elő
tudott adni, amiket korábban soha, és három órát tudott állni
és folyamatosan játszani probléma nélkül. És az, hogy ő ilyen
halk, és sóformán simogató hangot csalogasson ki a hangszeréből?
Ugyan már!
Kedves tanára szavaival élve, nála
még <i>A
hattyú halála</i>
is úgy hangzott, mint egy induló.
Az altató véget ért. Gilbert állt az ablak előtt, bámult ki a
lámpafényben fürdő lombkoronákra, mozdulatlanul.
Az éjszaka csendjét csakhamar megtörte a partnere halk köszönöm,
neked is jó éjszakát-ja.
Már majdnem az ajkaihoz emelte a csövet, mikor habozni kezdett.
Tipródott egy sort, de csak eljátszotta a Peer Gyntből A hegyi
király csarnokábant.
Csarnoknak hívták
a Zeneiskola előterét, azt a helyet, ahonnan be lehetett jutni a
díszterembe. Itt kellett várakozniuk vizsgák alkalmával. Gilbert
nagyon remélte, hogy a partnere értette a célzást.
Torkában dobogó szívvel öltözött át pizsamából az előző
napi szerelésébe. Zoknit és cipőt nem húzott, lábára simuló,
kötött mamuszban surrant le.
Csak a csarnok lengőajtaja előtt gondolkodott el rajta, hogy lehet,
hoznia kellett volna magával a hangszerét, mert mi van, ha a másik
nem ismeri meg. Aztán magában röhögött egy sort. Hatalmasságán
kívül lenne még valaki, aki idehív valakit hajnal kettőkor?
Belökte az ajtót, és a kezeit fázósan zsebre dugva lépett be.
Körbenézett. Oldalt a fal mellett állt valaki, hogy kicsoda, azt a
sötétben nem látta, de csalódottan megállapította, hogy srácból
van. Pedig már majdnem szerelmes dalokat játszott neki. Aztán az
alak lassan közelebb jött, belépett az ablakon beszűrődő
lámpafénysugarába, és Gil megnézhette magának a finom arcot, a
kerek, lila szemeket, az enyhén hullámos tincseket.
Gilbert szólalt meg elsőnek.
– Szia.
– Szia.
– Gilbert vagyok.
A másik csak mosolygott, és
Gilbert úgy tett, mintha nem ismerné fel, hogy ő is bemutatkozzon.
Kicsi iskola az övék, mindenki ismer mindenkit, és az albínók
egyébként se olyan gyakoriak, őt pláne ismeri mindenki. Azért
csendes türelemmel várt, a partnere pedig szégyenlős mosollyal
csak kibökte végre a nevét:
– Matthew.
Az évzáró mindig is egy tömeges
rendezvény volt az iskolájuk életében. Erre mindenki eljött,
legyen bárhol a világban. Ekkorra már nagyjából elcsendesült a
„Fuvolisták szerelme” címen elhíresült történet, mely majd'
fél évig tartott, aztán egyik napról a másikra egy hónappal
ezelőtt vége szakadt. Ez
elég régen volt ahhoz, hogy már senki se emlegesse fel, de
mindenki emlékezzen rá. Kevesen
ismerték a valódi történetet – Matthew, Gilbert és Ludwig –,
de ezt mind a hárman erősen titkolták.
Lementek a beszédek, amik az iskolát, a diákokat meg a különböző
fontos események résztvevőit méltatták, megvolt a szokásos
Shakespeare-részlet is. Az igazgatóhelyettes jövő évvel
kapcsolatos információzuhatagát mindenki átbeszélgette – ami
miatt a helyettes szokás szerint megsértődött – és már csak
az ugyancsak hagyományos zenekari záródarabra vártak. Normális
iskolákban a himnuszt játszanák le, de egy ilyen multikulti helyen
nem lehet olyan himnuszt játszani, ami miatt a többiek nem
sértődnének meg, így általában csak az iskola zenekara adott
elő egy kisebb performanszot.
– Mint tudjátok – kocogtatta meg a mikrofont az igazgató, hátha
neki is jut egy kis figyelem –, az utóbbi fél évben zeneszóval
telt meg a kollégiumközi park.
Jelentőségteljesen elhallgatott, a
diákság meg természetesen áhítatos manópofával figyelt.
Igazgatóúr meg csak egy pimasz vigyorral felkapta a
mikrofonállványt és
levonult a színről, a csalódott nézők fújolása közepette.
Mögötte elfojtott mosollyal felpakolt a zenekar – fuvolisták
nélkül. Láthatatlan jelre kezdtek el játszani.
Az első két ütem után mindenki
tudta, mi ez: <i>Time
To Say Good-Bye.</i>
A női szóló helyett azonban a színpad jobb oldaláról, a függöny
mögül csendült fel a fuvola hangja, és még a leghosszabb nyakú
diákok is hiába nyújtóztak, nem láthatták, ki az.
Véget ért a női szóló, és mindenki forgolódni kezdett. A
férfiszólam ugyanis a hátuk mögül, a terem végéből
hallatszott. A színházhoz hasonló emelt nézőtéren mindenki a
fejét forgatta, és halk pusmogás szárnyalt fel. Gyorsan elhalt,
de még egyszer szárnyra kelt, mikor a hang elkezdett előrefelé
menni, és senki nem értette, hogy ez hogyan lehetséges.
Egy kéz a magasba lendült, és a magasba mutatott. Mindenki
utánafordult, és meglátták, ahogy a mennyezet alá felszerelt, a
lámpatestek javítására rendszeresített gerendán egy alak sétál
a színpad felé. Mivel nem tartozott a színhez, ezért nem is volt
kivilágítva, csak az látszódott, hogy van ott valaki és
méltóságteljes lassúsággal megy előre.
Kezdődött a duett. A magaslati levegőn lévő még nem ért előre,
de a távolság ellenére is tökéletes összhangban volt a darab.
Egyetlen leheletnyi szünet volt, akkor az illető a szervizjáratról
átugrott a színpad fölötti fel-le húzható, díszletmozgató
kisliftre. Rendületlenül játszott tovább, ahogy ment lefelé a
színre.
Gilbert hunyorgott, ahogy a reflektor fénye a szemébe villant, de
ez a játékán nem hallatszott. Pimasz pillantást vetett a hátsó
sorban felugró Antonióra és Francisre, aztán látványosan jobbra
fordult, ezzel mindenki figyelmét a függöny mögül előlépő
Matthew-ra terelte, aki ebbe belepirult, de rendületlenül játszott
ő is.
Utolsó kitartott hang, a közönség
már tombolt, de senkinek egy
szavuk nem lehetett a játékukra, becsülettel befejezték. Aztán
csak álltak, fürödtek a közönség rajongásában. Gilbert
kihúzott háttal, széles és büszke vigyorral, Matthew meg vörös
volt és el akart süllyedni, vagy legalábbis elmenekülni a
színpadról, de Gilbert túl erősen szorította a felkarját és
nem tudott szabadulni.
Csak egyszer hajoltak meg.
– Hogy volt képed eltitkolni?!
Francis még háromnegyed órával később, az elutazása előtt
három perccel is csak erre tudott koncentrálni. Húszezredszerre
kérdezte, és neki nem volt megfelelő válasz a:
– Kesese.
Antonio gyorsabban túltette magát a dolgon, de Francis újra és
újra lesokkolta magát. Főleg, mikor megtudta, hogy Ludwig is
tudott róla. Újra nekiállt volna hepciáskodni, de szóra nyitott
szája elkerekedett, aztán karon ragadta Tonit és Ludival együtt
arrébb taszigálta. Gilbert röhögve nézett utánuk és nem
értette, egészen addig, míg meg nem fordult megnézni, mit látott
Francis.
Matt enyhén pirulva toporgott mögötte, tőle két méterre. A
hazafelé tartó diákok lökdösődő tömegében olyan volt, mint
egy falevél, amit ide-oda dobál a tajtékzó víz.
– Látlak még? – Gilbert alig hallotta a kanadai fiú hangját a
tömeg zsibongásától.
– Talán.
Mattie mosolya megremegett. Gilbert kiszélesedő vigyorral lépett
közelebb hozzá és megérintette az arcát, mire ő elkerekedő
szemmel hátrahőkölt.
– De hogy hallani fogsz, abban biztos vagyok.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése