Díjat kaptam, jejj :D



Szabályok


Ismertesd a szabályokat!

Nevezd meg és linkeld be azt, akitől kaptad, és köszönd meg neki!

Válaszolj az általa feltett 10 kérdésre!

Tegyél fel 10 kérdést!

Jelöld meg azokat a blogokat, akiknek továbbadod!

Nagyon köszönöm, Susie! ^^
Én beleadtam mindent, lássuk, mi sült ki belőle...

(és blogjelölést ne várjon senki, magányosan fogok meghalni ;-; )



  1. Ki a kedvenc rajzolód, aki mindig megihlet a munkáival? Mutasd be!
Nem mindig ihletnek meg, de vannak kedvenc rajzolóim :D pl. Cioccolatodorima, aki úgy rajzol Heta-fanartot, mintha Hima-sensei lenne (mert azok csak fanartok, ugye? ugye???), de nagy kedvencem pl. DKettchen, Hubedihubbe, Mano-chan és Kibbitzertől szoktam lopni a referenciákat :P
Ha meg röhögni akarok: http://deal-with-sealand.tumblr.com/ – Sealand nem a kedvenc karakterem, de vannak itt atom jól eltalált pillanatok (Gilbert vagy Denny mint pesztrák…). A másik ilyen oldal: http://ask-aph-fruk.tumblr.com/ – Na EZ adott már ihletet.
  1. Zenével vagy zene nélkül írsz?
Alapvetően zenével élek, nagyon ritkán van olyan, hogy csend van (ezt írom, és éppen csend van, mert nem kapcsoltam be a magnóm, de ahhoz is lusta vagyok, hogy felkeljek és megtegyem, pedig EGY LÉPÉS). Van egy alapzene, amire elkezdek írni, és ha egyszer elkap a flow, akkor onnantól kezdve tökmindegy, mi szól, nem figyelek rá :)
  1. Ki az a kedvenc szereplőd, aki nagy hatással volt rád?
Alapvetően minden szereplő nagy hatással van rám, tökmindegy, hogy olvasok, vagy írok róla :D Ha így nézzük, akkor az első Harry Potter volt, mert miatta kezdtem olvasni, a második Holdviola hercegnő az Arthur és a villangókból (puff, egy APH-fic ötlet…), aki miatt elkezdtem írni, a harmadik Anakin Skywalker, mert ő volt az első konkrét fanficem szereplője, utolsó, de dobogós helyen pedig Loki áll, aki az első publikált fanficem szereplője volt. Rá az utolsó kérdésnél visszatérek :D
  1. Van olyan motívum, amit minden fandomodban felhasználsz? (Például mint nálam az idegen nyelvek. :P)
Ti csak a Hetás ficeimmel találkoztatok (#jólvanezígy), viszont előbb-utóbb mindenhol, ismétlem, mindenhol felbukkan egy hosszú hajú férfi.
Állandó: „humoros” ficeim (azt hiszem) minden esetben kreténkedésbe fulladnak, és gyakran felbukkan bennük az alkohol.
  1. Milyen gyakran hagysz véleményt mások ficeinél?
Igyekszem véleményezni… De lusta vagyok, meg igazából attól függ. Olyan 10/3, attól függ, hogy van-e benne olyan mozzanat, ami megfogott. Kedvenc íróim képesek rá, hogy minden egyes felpakolt írásukban legyen egy olyan apróság, ami elkap, lehet, hogy a hangulat, vagy valami más, de elérik, hogy a végén olyan állapotban legyek, hogy akarjak véleményezni, és ne úgy menjek tovább, hogy „szép, szép, következő.”
(Gyakrabban kéne véleményeznem ;-; )
(És nincs képem odaírni, hogy öhh, bocs, ez.... ezt ne.)
  1. Mutasd meg az írós füzeted, ha van! Ha nincs, akkor ezt a kérdést felhasználhatod arra, hogy sikíts nekem valamelyik OTP-dről. :3 (És ha lelkesnek érzed magad, akkor a kérdés mindkét felét megválaszolhatod.)
Füzetmániás vagyok, imádom a szép füzeteket :D
Mielőtt lett laptopom, volt írós füzetem, elég sok, mert akkoriban nem akartam novellázni, minden regénynek indult, és ezért mindent külön füzetbe kezdtem, hogy legyen neki hely. Egy-kettő be is telt, csak a nagy részük odahaza van, szóval most a két kedvencem rakom be ide. Ezek a füzetek jönnek velem mindenhova, hátha egyszer arra támadna gondolatom, hogy elkezdjem begépelni. A borítón látható úriember saját szereplő, a történetek ugyancsak. A másik füzet borítóját azért takartam ki, mert azon a szereplő neve van rajta… Mindegy. Ezt egyszer kiadom. (*komolyan bólogat*)


OTP: PruHun. (És már engem is kezd idegesíteni, hogy elborít a FrUK… lehet, hogy próbálom kompenzálni az internet USUK-dömpingjét... vagy csak nagyon várom az Angolkeringő folytatását...)
  1. Ficajánló! Mondj három ficet, bármilyen fandomból és párossal (magyarul vagy idegen nyelven), amit mindenkinek el kellene olvasnia~
Raistlin: hát, neki amúgy áldás minden leütésére, de akkor jelölném az X-Men: Ragyogj tovább, te őrült gyémánt!-című írását. Háborús fluff is van benne, vagy mifene. Remekül tartja az egyensúlyt, tökéletes információadagolás, és Raistlin piszok jól tud írni. (És már ő is csak hébe-hóba publikál AO3-ra angolul. Miezmá.)
És egy rakás Hetalia, mert egyszerre csak egy fandomra tudok igazán koncentrálni, de arra nagyon. Olvassatok eredeti nyelven.
George deValier: Raistlinhez hasonlóan előtte is leborulok. Kiemelném a Libelle Hall című történetét. Vannak benne pillanatok. A La Patisserie de la Rose-ban is, csak a PruAust könnyebben emésztem, mint a Franadát. Meg azok a félhangos utalások, aprócska szúrások… Mesteri. (Bár őt úgyis mindenki ismeri az Auf Wiedersehen, sweetheart jóvoltából.)
Glassamilktől a Gutters. Egyszer láttam valahol egy rövid listát, hogy milyen történeteket kell a Heta-fandomban elolvasni, és többször rajta volt a listán, hogy ezt ne. Csakazértis elolvastam. Nohát… Én vagyok az, aki nemigen szokott sírni a könyveken meg animéken meg filmeken meg semmin se, mert én ilyen kemény vagyok. Ezen bőgtem, mint egy kislány.
(Hajszállal csúszott le: Susie Lupin: Traum eines schuldiges Mannes. Aki nem tudná: így kell Ludwigot írni.)
  1. Szereted a genderbent ficeket, fanartokat? :3
Minősége válogatja. (Lothlorien93: Angolkeringő. Azok a szófordulatok…) Azt viszont nem csípem, mikor valakit a genderbent párjával hoznak össze. Komolyan képesek összeboronálni valakit ÖNMAGÁVAL?
Amin meg elveszek: mikor egy Heta-ficben egyszerre van benne az alap-gárda, a 2P!verzióik, és ezen kettő nyo!megfelelői is. Olyankor ülök és he?
  1. Szívszakadás! Mesélj egy kicsit egy fandomról, amivel szakítottál.
Ez egy komoly kérdés. Fanficet (publikusan) csak a Bosszúállókhoz és a Hetaliához írtam, utóbbiban meg még elég aktívnak látom magam. (Nem én szemetelem tele a Merengőt. Nem. Mondom, hogy nem! De.)
Ami viszont elég sokáig foglalkoztatott, és vagy hétmillió befejezést kitaláltam rá: Paolini Eragonja. Én azzal a könyvvel nőttem fel. A nyelvi szintje mindig ott volt, ahol az enyém, Paolini úgy fejlődött az írásban, mint én az olvasásban. A harmadik rész bitang jól sikerült, annak a könyvnek már foszladozik a borítója. És erre jött a negyedik rész. Komoly ingerenciám volt arra, hogy eltüntessem azt a könyvet a létezésből és/vagy postázzam az írónak a véleményem. Szép, szép, meg jó, hogy vége van, csak kis energiabefektetéssel meg lehetett volna írni sokkalta jobban. És ez fáj.
Amiben már annyira nem vagyok aktív, pedig eleinte úgy nézett ki, hogy örök szerelem: Star Wars. Anno még szerepjátékos oldalon is voltam fenn, meg minden. Csak aztán kezdett szétszéledni a társulat, és egy idő után én is elmaradtam. Most újra felnéztem a napokban, de eh. Viszont emlékük szívemben örökké él.
  1. Képes lennél letörölni valamelyik régi írásod, amit már nem tartasz olyan jónak? Van olyan, amit szégyellsz, és legszívesebben letagadnál?
Visszatérve a nagy hatású szereplőkre. A Merengőre feltett első írásom főszereplője Loki volt. Látod most azt valahol? Nemigen, mert leszedtem. Alja volt. Több régebbi Hetás ficemmel sem vagyok kibékülve. Itt lehet mondani, hogy „de Tonhal, csak április óta írsz Hetát!” Igen. És április óta 27 emelettel mélyebben vagyok a fandomban. Visszaolvastam az egyik ficemet, és a mostani tudásommal olyan következetlenségek vannak benne, hogy én szégyellem magam. :D


10 kérdés! Az tölti ki, akinek ingerenciája van rá, igyekeztem kreatív lenni ^^


  1. Mi a kedvenc fajod? (Kitalált-valóságos-intelligens-állat, lényeg, hogy organikus legyen.)
  2. Hol szeretsz olvasni? Ha kuckózni szeretsz: milyen az ideális olvasókuckó?
  3. Mit iszol reggelente? Kávé, tea, kakaó, egyéb?
  4. Egyéni tikk alkotás közben? (Pl. én: nem tudom hova tenni a lábaimat, de hogy a földön nincsenek, az biztos.)
  5. Mondj néhány (nem meghatározott, de azért tíznél ne legyen több :D) helyet, ahová mindenképpen szeretnél ellátogatni!
  6. Van-e/volt-e olyan „hobbi”, ami körül sokáig keringtél, hogy neki akarsz kezdeni? (Azért az idézőjel, mert mi van, ha nem hobbi, hanem mondjuk hivatás. Tetszőlegesen behelyettesíthető szó.)
  7. Saját alkotásban mi az a terjedelem, amitől már te is elborzadsz? (Én: ha egy novellának indult Édesapából 220 ezer karakteres kisregény lesz, két fejezetnyi nyáltengerrel a végén.)
  8. Ismertess egy sztereotípiát! Pluszpont, ha nem magyar szemszögből, hanem mittudomén… tudod, hogy mit gondolnak az chileiek a brazilokról. (Ez tuti Hetalia-hatás…)
  9. Mi alapján dől el, hogy mi az a következő film/sorozat/könyv, amit megnézel/elolvasol? Mások véleményére alapozol, az ismertetőre, vagy a borítóra? :D
  10. Minden fanficíró álma: hogy állsz a 'saját' művekkel?
    A fanfic is saját, kikérem magamnak. Enyém a jog, hogy kirakjam oda, ahova nekem jól esik, és morci vagyok, ha az engedélyem nélkül felhasználják máshol. Ja, hogy a karakterek nem az enyémek? Ugyan. :D
    (Hazudtam, odalennék a boldogságtól, ha ellopnák a műveim. Az azt jelenti, hogy érdekli őket. Merengőn is el tudok szállni, ha feltörik az új fejezetet :3)

 Még egyszer köszönöm a lehetőséget meg a díjat is, akinek kedve van, kommentelje a válaszokat, vagy linkelje a saját oldaláról.
(EgyHetaliaFan, téged kötelezlek a válaszadásra :3)

Dekorelem Tonhal hangulatának bemutatására


Megjegyzések

  1. Köszönöm a válaszokat! ^^
    Hubedihubbért nagyon oda vagyok~ Az Auf Wiedersehen Sweetheartot régen olvastam, de jó emlékeim vannak róla. A Gutters pedig lelkileg összetört. Emlékeszem, az volt az első nagyon hosszú angol fic, amit olvastam, valami két éjszaka volt, és végigbőgtem az egészet. x"D Azt én se szeretem, amikor magukkal hozzák őket össze, nagyon creepy tud lenni, de vannak más creepy dolgok is a Hetalia-fandomban.
    Remélem nem gáz, ha kitöltöm a kérdéseidet, de olyan jók. :D

    1. Mi a kedvenc fajod? (Kitalált-valóságos-intelligens-állat, lényeg, hogy organikus legyen.)
    Imádom a delfineket, nagy vágyam egyszer élőben is látni őket~ Ha pedig kitalált, akkor sárkányok. :3

    2. Hol szeretsz olvasni? Ha kuckózni szeretsz: milyen az ideális olvasókuckó?
    Mostanában gépen olvasok – valahogy nincs annyira ingerem kézbe venni nyomtatott könyvet, pedig lenne mit. Nagyon idegesítő, de ahogy körbekérdeztem, másnál is volt ilyen korszak… szóval nem erőltetek semmit.

    3. Mit iszol reggelente? Kávé, tea, kakaó, egyéb?
    Kávé nélkül nem működöm. Aztán zöldteát, minden mennyiségben, cukor és citrom nélkül.

    4. Egyéni tikk alkotás közben? (Pl. én: nem tudom hova tenni a lábaimat, de hogy a földön nincsenek, az biztos.)
    Szeretek akkor írni, amikor kint már besötétedett és csend van a házban.

    5. Mondj néhány (nem meghatározott, de azért tíznél ne legyen több :D) helyet, ahová mindenképpen szeretnél ellátogatni!
    Izland, a skandináv országok, Kína, Japán, Lengyelország, Oroszország (főleg Szentpétervár és Moszkva), Kazahsztán (nem töltöttem két órát képek nézegetésével az egyik ficemhez… ja de), Thaiföld (szintén köszönjük YOI…), Kanada és janelegyentíznéltöbb…
    Ha olyan hely, ahol már voltam, akkor örök szerelmem, Finnország. Egyszer visszatérek, nem szabadulsz tőlem.
    (Nem, nem vagyok utazásmániás. Áh, nem.)

    6. Van-e/volt-e olyan „hobbi”, ami körül sokáig keringtél, hogy neki akarsz kezdeni? (Azért az idézőjel, mert mi van, ha nem hobbi, hanem mondjuk hivatás. Tetszőlegesen behelyettesíthető szó.)
    Kötés-horgolás. Amikor tizenévesen próbáltam megtanulni horgolni, sose ment úgy, ahogy szerettem volna. Alapjáraton nagyon jó a kézügyességem szóval nagyon idegesített, hogy azt nem értettem fél óra után.
    Számít a finn nyelv? Örök köszönet, Hetalia.

    7. Saját alkotásban mi az a terjedelem, amitől már te is elborzadsz? (Én: ha egy novellának indult Édesapából 220 ezer karakteres kisregény lesz, két fejezetnyi nyáltengerrel a végén.)
    Múltkor eléggé meglepődtem, amikor a szösznek indult ficből egy több mint 7000 szavas novella lett. Azóta írom hozzá a második kiegészítő novellát, mert böki a csőröm, hogy a befejezése nem egyezik a kánonnal. Ígérem, Viktor, most nem törlek össze. (Annyira.)

    8. Ismertess egy sztereotípiát! Pluszpont, ha nem magyar szemszögből, hanem mittudomén… tudod, hogy mit gondolnak az chileiek a brazilokról. (Ez tuti Hetalia-hatás…)
    Akkor kedvenceimről, az északiakról…
    Nagyon szeretem, hogy kívülre olyan összetartó bagázs, de egymás között meg kicsit piszkálják egymást, mint a testvérek. A finnek meg nyafognak a svédoktatásról, de a nagy részük, akiket ismerek, tud svédül.
    https://www.youtube.com/watch?v=OSacz4GHQjs Ajánlom ezt a videót, egy izlandi mesél a sztereotípiákról meg a finn nyelvről. :D
    Ha már konkrétat kellene mondani, akkor mondjuk legyen az, hogy múltkor azt mondta osztrák lakótársam, hogy a csigazabáló mintára egyesek paprikazabálónak hívják a magyarokat.

    9. Mi alapján dől el, hogy mi az a következő film/sorozat/könyv, amit megnézel/elolvasol? Mások véleményére alapozol, az ismertetőre, vagy a borítóra? :D
    Általában ajánlásra, vagy ha nagyon jó fanartokat látok róla. Vagy ha tele van vele a tumblr, és már mindenhol az folyik a csapból.

    10. Minden fanficíró álma: hogy állsz a 'saját' művekkel?
    S E H O G Y.
    Van a fiókomban egy novellám, de kb azóta nem vettem elő, hogy a sulis pályázaton nem kaptam rá helyezést, a volt irodalomtanárom pedig lehúzta, hogy ő ~nem érti~ (rendben, az etikatanárnak tetszett meg kb mindenkinek a magyartanáromon kívül).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden fandomban vannak creepy dolgok... (*Tonhal előtt kéretlen képek peregnek*) Meg fura headcanonok.

      És tökre örülök, hogy kitöltötted a kérdéseim :D
      Komolyan paprikazabálónak hívnak minket? Mondjuk, logika van benne :D
      Számít a finn nyelv, hogyne számítana. Kötni megtanultam 18 évesen, de azóta is... eh. Még mindig nem úgy megy, ahogy én azt akarom, és erre anyám mindig csak annyit mond, hogy "majd ha már húsz éve csinálod, kislányom." Bah. Én most akarok szépen kötni :P

      Saját művekre: ismerem az érzést...

      Törlés
    2. Igen-igen, igazad van... még a YOI fandom se kivétel alóla, keringtek olyan teóriák eleinte... xD És valamiért mindenkit szeret aszexuálisnak beállítani a tumblr, és egyszerűen nem értem.
      Nem tudom, hogy mennyire elterjedt a dolog, lehet, hogy csak úgy mondta. :D
      Én most ősszel tanultam meg anyutól, habár eleinte nagyon próbára tette a türelmem. Most már tök jól megy, youtube videókból szoktam nézni a mintákat. Sőt, a horgolást onnan tanultam meg, mert anya keze valahogy máshogy áll rá, és nem értettem, amikor mutatta, lehet, hogy nálad is ez a baj. Meg nekem a vastagabb, puhább fonal is segített, azon jobban látni, mit csinálsz, és könnyebben lesz egyenletesebb, legalábbis nekem ez a tapasztalatom. :)

      Törlés
    3. A tumblr (hetedszerre csak sikerült leírni) szereti az érdekes és szokatlan dolgokat. A furákat pláne. Asszem Dancsó fogalmazott úgy, hogy "az internet női mosdója"...
      Nekem a fonal mindegy, engem az tud felbosszantani, hogy nem egyenletes erősséggel kötök, és az egyik szem kicsit kisebb, a másik meg kicsit nagyobb. Kötök két, sorra egyforma hosszú valamit, és az egyik egy centivel rövidebb, mint a másik... talán ezért kötök inkább csak sapkákat. Abból egy van, kész vége, szép napot.
      (Nagyon sok sapkám van. :D)

      Törlés

Megjegyzés küldése