Megint újév van

 

Egy olyan nyuga új évnek, mint ez a kép, feltétlen örülnék, azt hiszem

 

 

2021 évértékelő beszéd

megint egy új év és én megint statisztikákat csinálok

ficírás helyett 



Szokás mondani, hogy az ilyen értékelő dolgoknál próbáljunk meg a pozitívumokra koncentrálni. Éppen ezért engedtessék meg, hogy ez úton is megköszönjem az anime alkotóinak, hogy megáldottak minket egy hetedik évaddal. Mélységes-mély köszönetem.




A gond az, hogy valahol itt kifogytam a pozitív gondolatokból. Értékelni meg elég nehéz úgy, hogy nem nagyon van mit, eh? *hide the pain Harold*


Az idei év termése, publikálási sorrendben:

  • Mi történt azon a szigeten? – januári kihívás, tengelyhatalmak és szövetségesek, több fejezetes crack, összesen 10 424 szó

  • A sínre tett orvos – hosszabb novella, Ludwig megismerkedik Gilbert haverjaival, meg egy osztrák állomásfőnökkel és annak felettébb vidám feleségével, 5581 szó

  • Franciaóra – hosszabb novella, Natalia még gyerek és mindenkit becézünk, 4044 szó

  • Szerelem a korona idején – kisregény, beharangozott FrUK, a kirakott öt fejezetben 18 505 szó, fél éve hozzá se nyúltam (aztán 12.29-én a publikálás utáni dopaminhullám hozott bele még egy fejezetet, szóval lesz mit kiraknom a szülinapra, juhé!)

  • Rutin – rövidebb novella, Feliks szemlélődései, 1594 szó

  • A házad egy múzeum, tesó – egyperces, Amerika, Kanada és Anglia szereplésével, 423 szó

  • Halott ember nem beszél – hosszabb novella, Romano szemszöggel véletlenszerű országok szívatják egymást, 7756 szó


Úgy látom, idén nem tudok kedvenc szereplőt felmutatni. Talán Ludwig a visszatérő játékos, aki valahol áll és vagy értetlenül vagy megvetően néz és nem érti, hogy mi a franc van. Ebből a szempontból Ludwig egy nagyon hálás karakter.


Mennyi az annyi: 48 327 szó.


Ezek a számok amúgy azért viccesek, mert

2017: 214 691 szó, viszont ebben azt hiszem, a kezdetektől fogva minden benne volt

2018: 147 500 szó, egy fokkal reálisabb adat

2019: 77 583 szó, ekkor kezdtem el az egyetemet

2020: 57 319 szó


Mióta műszaki képzésre járok, drasztikusan csökkenő tendenciát vélek felfedezni a mutatóimban. Főleg azért, mert 2019 szeptembere után hét bejegyzés született, ebből egy rendszerüzenet.

A teória alátámasztására természetesen megnéztem, hogy miképpen alakult a havi szóátlag, mióta tart ez a hülyeség.

2019. szeptember-december: átlag havi 4696 szó, január-augusztus viszonylatban viszont 7349 szó

2020. évi átlag: 4776 szó

2021. évi átlag: 4027 szó


Az a mocsok egyetem…!

A legenda szerint jövőre már könnyebb lesz. Minden évben ezt mondják. Azért kíváncsi vagyok, hogy tényleg úgy lesz-e.


Írás szempontjából azt mondom, hogy stagnálunk, srácok. Néha könnyebb, néha nehezebb, de alapvetően úgy érzem magam, mint egy rozsdás droid. Ezt részint annak tudom be, hogy kevesebbet gyakorlok – mert ugye, ezt is gyakorolni kell –, meg azt, hogy mivel mindenhonnan angolul ömlik ránk minden, rengetegszer azt veszem észre, hogy sokkal kevesebb szóval fejezem ki magam. Amit csinálok, az nem annyira színes-szagos, mint régebben. (...?) Plusz a karantén alatt nem igazán mozdultam ki a négy fal közül, szóval a kevesebb interakcióval nehezebben merítek ihletet más emberek megnyilvánulásaiból és minden erre a belső kis Tonhalra hárul, aki nem feltétlen szereti a figyelmet. Uramisten, valaki állítson le, mielőtt nekiállok itt mélyreható elemzéseket gyártani.


Dolgok a jövő évre: szeretnék befejezni dolgokat. Ezt már emlegettem az igen saját regényem kapcsán is. (Befejeztem azóta? Nem.) Szeretném befejezni a dolgokat, amiket elkezdtem. Az új dolgokkal kapcsolatban is ez a legnagyobb gond: legalább négy olyan novella van, aminek idén nekikezdtem, eljutottam a közepéig-háromnegyedéig, aztán letettem és azóta is ott vannak.

Mióta úgy tekintek az írásra, mint valamire, amiben lehet és kell is fejlődnöm, sokkal uh, nehezebben adok ki valamit a kezemből. Javítani akarom. Az elejét, meg a közepét, a végén rádobom aztán azt mondom, hogy ajjé, kész van, mehet is.

Van még hova fejlődni, az a lényeg.


Jelenleg befejezetlen írásaim, és ami mögöttük van:

Nászút; gondolkodom rajta, hogy a továbbiakban a norvég tengernagy Niels Thomassen néven szerepeljen. Talán feloldaná a blokkot… viszont feltétlen rosszul érezném magam, ha ki kéne cserélnem a nevet valami másra.

Ritmusváltás: a korábbi problémákat elvileg orvosoltam (höhö, orvos), viszont a történet folytatásáról még nem sok fogalmam van, ami volt, azt már húsz éve elfelejtettem. Újra kéne olvasnom az egészet, jegyzetekkel együtt, akkor valószínűleg sok minden előjönne. Viszont kiderült, hogy gyorsabban haladunk, ha egyszerre egy dologra koncentrálok, szóval… talán lehet, hogy ez marad a lista alján. Majd egyszer.

Szerelem a korona idején: lehet most ez a No.1? Kedves, aranyos, fluffos, csak azt olvassuk, ahogy Arthur szenved a saját hülyeségétől.

Szemelvények egy harcos életéből: ez a világ minden depressziója egy dologban. Ezt nem tudom, mikor szoktam írni, de utána legalább egy hétre megborulok.

Országhotel az Alpokban: emlékszik még erre valaki? Kb. az első írásom volt a fandomban és kínosan érzem magam, ha eszembe jut. Inkább ne is beszéljünk róla.


Tovább, előre, feleim! Reméljük a legjobbakat 2022-re. A mondás másik fele úgy szól, hogy készüljünk a legrosszabbra, de leteszem a nagyesküt, hogy bármi történjék ez a blog megmarad, rajta minden marhaságommal együtt.



Boldog Új Évet!



(Ha valakit feltétlen izgat, akkor véletlen alkottam két Marvel egypercest is, összesen 1417 szó terjedelemben.)



Megjegyzések

  1. Mivel belejöttem, írok ide is. Az Országhotel az Alpokban volt az első, amit Tőled olvastam, szóval ha egyszer esetleg kedved lenne folytatni, tudd, hogy van, aki úgy várja, mint a megváltást 😅
    Kitartást az írás terén, mindenképp érdemes vele foglalkoznod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aaa, köszi!
      Csak a te kedvedért belenéztem, hogy is volt, aztán becsuktam. De ha nagyon szeretnéd, akkor majd egyszer megváltalak. Vagy valami hasonló.

      Köszönöm szépen! Csudajó új évet neked is!

      Törlés
  2. Először is szeretnék Boldog Új Évet kívánni 😊. Még viszonylag új vagyok a Hetaliaban (nagyjából 2 éve?), az írásaidra pedig olyan 1-1,5 éve bukkantam rá (és milyen jó, hogy megtettem). Nagyon hálás vagyok, azért a sok alkotásért, amit készítettél, mert rengeteget segítettek a tavalyi évben (annyira furcsa így ezt leírni). covid alatt előszeretettel olvasgattam őket, vagy ha éppen szakdolgozat közben Prussi meg Iggy megmakacsolta magát. Sőt, igazából a sikertelen zv után is a Nászúton vígasztalódtam. Lényeg a lényeg, minden tiszteletem a tiéd és a munkásságodé 😊❤️
    Az alkotói válság is előbb-utóbb elmúlik és a legváratlanabb pillanatokban fog előlopakodni a rejtekéből.
    Sok sikert (és kitartást) kívánok az egyetemhez😊.
    Valamit tuti elfelejtettem leírni, pedig nem tartom magam (annyira) szenilisnek 😅

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, neked is még egyszer remek új évet!
      *meghajol* Én köszönöm, hogy olvastad a dolgaimat. Örülök, hogy tetszettek, és csak hogy tudd, sokat tud dobni a hangulatomon, amikor kapom az e-mailt, hogy "Bloodmoonlight left kudos on Legújabb agymenés".

      A zv-dhez előre is sok sikert! Nekem a mostani félévem volt az, ami a kukában végezte, szóval... ja. A koronáról meg ne is beszéljünk, fúj.
      Ha úgy nézzük, akkor én is új vagyok: azt hiszem, már lement a hatodik évad, amikor becsatlakoztam. (Megnéztem, így történt.) Szóval én a nagy dömping meg a tumblr-háborúk után érkeztem, haha. Üdv nálunk, újabban nyugi van :D
      Én szenilisnek tartom magam. A gyömbér elvileg jó a memóriazavarokra. Már próbáltam, nem tudom, használt-e, elfelejtettem.

      Törlés
  3. Most csak azt a random tényt szeretném közölni (lásd ilyen is van), hogy annó az Országhotel az Alpokban-hoz volt egy fanart ötletem. Egészen biztos vagyok benne, hogy még a vázlat is megvan. (Amúgy ez kicsit vicces. Vagy legalábbis én felnevettem rajta/magamon pff)
    Sok írásodhoz született már amúgy fanart ötletem. Egyenlőre reálisan háromról (négyről???) gondolom, hogy meg is megvalósulhat. De minthogy a rajz is olyan mint az írás, nem tudom megszületnek-e valaha. Mindenesetre, hogy ezt leírom, hátha hat a motivációmra hehe :'))

    Illetve bárhogyan is alakul a következő év: én izgatottan fogom fogadni bármit és bármennyit is teszel majd ki ide ^^

    (Minden kommentem közben elgondolkozom, mi vitt rá arra, hogy a megírjam xd Én magam sosem látom benne az értelmet meg a logikát, ezek csak ilyen random gondolataim összessége. Mindenesetre remélem, számodra átjön belőlük a lelkesedésem, meg amiket mondani akarok hehe)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha vigasztal, akkor van egy kupac fanfic ötletem, amiből sose lesz kész történet. Most éppen harminckét dokumentum ül a folyamatban-mappában, és a folytatásos dolgokat egy doksiban tartom, plusz ezen kívül van a bukottak-mappa, amibe a megkezdett, de valamiért kihajított történet-vázak kerültek. Éééés ebben még nincs benne a "Hetaliaötletek" című doksiban lévő végtelen dolog, ami nagyjából olyan hosszú, mint a leghosszabb regényem valaha és tartalmaz a félszösznyi ötletektől kezdve a konkrét jelenet-listákon át az alternatív változatokig mindent.
      Szóval ja, kreatív berkekben ismerős helyzet, hogy egy ötletnek szerencsés csillagzat alatt kell születni ahhoz, hogy elkészüljön :D

      Motiváció: életemben eddig ötször kaptam fanartot a történeteimhez és utána nem tudtam koherens e-mailt összehozni, annyira boldog voltam, hogy embereket megihletett az, amit én itt összepolkázok. Külön engedély nélkül egyiket se merem kirakni, mert mégis alkotói jogom, meg ilyenek, de mindegyiket nagy becsben tartom a "asdafdghfggdd" nevű mappában. A neve fontos, mert kb ennyire koherensek a gondolataim, amikor megnézem őket. :D

      Feltétlen boldoggá tesznek a nem koherens kommentek is, csak bátran :D Ha úgy érzed, hogy az érzéseidet egy videó írja le a legjobban, vagy mémben szeretnéd kifejezni a gondolataidat én azzal is együtt tudok élni.

      Pl. https://www.youtube.com/watch?v=oeb5LdAyLC8

      Örültem uwu

      Törlés
    2. bocsánat, elgépelés: *alkotói jogok
      Nem az én jogom, hanem a fanart alkotóié, bicsi-bocsi

      Törlés

Megjegyzés küldése