Pillanatok a második világháborúból


Komolytalankodtam egy kicsit. Ebben értelmet ne keressen senki.
Tudtátok, hogy a háborúzás kimerítő dolog?

Ajánlott hallgatmány. Sokat lendít rajta.

Ennyire vegyétek komolyan.


Pillanatok a második világháborúból


Churchill befejezte a haditerv ismertetését.
– Ellenjavaslat? – nézett fel Angliára.
A férfi végigjáratta fáradtságtól karikás szemeit a térképasztalon és nagy komolyan a főnökére nézett:
– Mi lenne, ha hagyna aludni egy kicsit?

*

Németország éppen elég lassan sétált vissza a táborba ahhoz, hogy Ausztria arca már bíborszínben játsszon, a bátyja pedig a “te idegesítő kis pöcs”-kezdetű monológja végére érjen.

*

Amerika felnézett a papírjából.
Biztos benne, hogy ez nem Normandia?
Az olasz csak a fejét rázta.
Esatto, Italia! No Inglese!

*

Franciaország átfordult a másik oldalára. Németország csípőre tett kézzel megállt felette.
– Arról volt szó, hogy csinálsz ebédet.
– Elfutottak a csigák.
– Hát hogyne.

*

Olaszország belenézett a táskájába.
– Még mindig nem értem, hogy ez mire jó – mutatott valamit Németországnak.
Egy másodpercig gondolkodott, hogy mi lehet az a fém gyűrű. Aztán leesett neki. Kitépte a kézigránátos táskát az olasz kezéből, elhajította, majd karon ragadta a fiút és futott, ahogy a lába bírta.

*

Nem sokat. Csak pár órát. Úgy nyolcat. Az nem sok, főleg, ha alvásról van szó.

*

Japán nagyot sóhajtott. Amerika, legalább olyan fáradtan mint ő, lerogyott mellé.
– Nem fognak belemenni egy fegyverszünetbe, mi? – kérdezte a japán.
– A-a.
– Nagy kérés lenne ezt a meccset ujjszkanderben lejátszani?
Hálás lennék érte.

*

– Esküszöm, a háború végére kihullik a hajam.
– Viccesen nézne ki, de azért nem javaslom.
– Ah, mon amour, tudtam, hogy tetszik magának!
– Nyilván. Remekül meg tudom fogni, hogy beleverjem a fejét az asztalba, béka.
Franciaország: :'(

*

Németország Japánnal próbált kitalálni valami értelmes stratégiát. Eszmecseréjüket megzavarta a belépő Olaszország:
Csináltam pastát, kértek?
Németország egy picit nézett, aztán levette a szemüvegét, és megtámaszkodott az asztal szélén.
Italien, kértelek, hogy a sisakodban ne főzz pastát.

*

Hé, Amerika.
– Egen?
– Hány francia katona kell Párizs megvédéséhez?
– Uh, ööö… nem t'om?
– Én se, még egyszer sem próbálták!
Franciaország: :'(

*

Nem tudom, szerintem Franciaország bátyusnak inkább kicsit… olyan erotikus hangja van – tűnődött hangosan Olaszország.
Németország a torkát köszörülve elvörösödött. Ijedten rezzent össze, mikor a mögötte lévő bokorból kiugrott Anglia.
– Neked is bassza a füled?! – hátrafordult és elkiáltotta magát: – Srácok, találtam egy új barátot!

*

VI. György az országára nézett.
– Jól van?
– Hm? Hogy én? Persze. Nem akarja véletlenül parancsba adni, hogy aludjak egy kicsit?
– Ööö…
– Ezt igennek veszem.
Mire Churchill megérkezett, Anglia már összegömbölyödve durmolt az asztal alatt.

*

Hitler nagyon magyarázott valamit a vezérkarnak. Németország a háta mögött elbámult Poroszország felé, aki rákacsintott. Öccse kicsit felvidult, és tett egy csárdást jobbra, egyet balra. Hitler hátrafordult. Németország kisunnyogott a teremből.

*

– Csaó mindenki! – robbant be a tárgyalásra Amerika.
Az országok vezetői döbbenten bámultak. Anglia megmasszírozta az orrnyergét. Nem volt tiszta, hogy kinek szánja a szavait:
Ilyenkor mindig megcsodálom az önmegtartóztatásom. Térdig érő kora óta táncol az idegeimen és még egyszer sem pofoztam fel, pedig Isten a megmondhatója, az rohadtul nem most volt!
Franciaország barátságosan vállon veregette.

*

Ausztria csendesen elnézte az alvó katonákat. Poroszország megállt mellette, összevont szemöldökkel bámulta a srácokat, aztán az osztrákot.
Jól hallom, hogy a katonáid Schubert b-dúr szonátáját horkolják?

*

Na ne szórakozzunk már! – állt fel Anglia. A többi szövetséges döbbenten bámult rá a lövészárok aljáról. – Nem fogok itt kucorogni, míg a kraut ide nem dugja a képét. Én vagyok a Brit Birodalom, és jobban teszi, ha tisztel a nyomorultja!
Azzal kimászott az árokból, és a fegyverét készenléti pozícióban tartva, sarkát minden lépésnél erősen a földhöz csapva megindult az ellenséges vonalak felé.
Szóljunk neki, hogy nem kéne? – kérdezte Amerika.
Ugyan, drágám, majdcsak rájön magától is – legyintett Franciaország.
Anglia alakja lassan eltűnt a szögesdrótakadályok között. Néztek utána. Kanada behúzta a nyakát, mikor felhangzott a zuhanórepülő német gépek sivítása, és a gépfegyver ugatása.
Ó, nézd, már jön is.
Egyik kezében a géppuskáját markolva, másikkal a szíját engedett rohamsisakját a fejére szorítva rohant visszafelé, mögötte a becsapódó golyók úgy verték fel a földet, mintha víz lenne. Anglia beszaltózott melléjük, Amerika meg egy vállról indítható rakétával leszedte a repülőt, ami tőlük tíz méterre csapódott be.
Miután mind kitörölték a szemükből a port és abbahagyták a köhögést, Anglia büszkén kihúzta magát:
Na! Ugye mondtam, hogy nem lehet velem ujjat húzni?!

*

Dánia megállt az ajtóban és a kukucskálón kilesett. Németországot megpillantva ideges mosoly terült szét az arcán, majd ugyanolyan lábujjhegyen osont el az ajtótól, ahogy jött. A nappaliajtóból kikiáltott:
Egy pillanat!
Pajtikáihoz fordult:
Na srácok, itt van Németország, le kéne lépni. Sve, vidd a zsidókat is.
Nor, Sve és Fin felállt és a hátsó ajtó felé indultak. Nor még visszafordult elköszönni, de belefagyott a mondat, és szemét forgatva ment kifelé. Den a felesleges ruhákat betuszkolta a kanapé alá, majd beosont a fürdőbe a köntöséért, és ment ajtót nyitni.
Németország köszönni akart, de a torkában elnémultak a szavak, ahogy leesett neki, hogy Den ott áll előtte egy szál gatyában és fürdőköpenyben.
Mi kéne? – dőlt az ajtófélfának. – Bocs, hogy ilyen soká tartott, csak nem találtam a gatyám.
A német kifordult az ajtóból, és a mögötte álldogáló tiszthez fordult:
Biztos benne, hogy el kell foglalnom Dániát? Nem akarok még egy ilyennel lakni, éppen elég Olaszország, Gottverdammt!

*

Magyarország feltette a lábát az asztalra.
Jaj, de vidám valaki – sandított rá Poroszország.
Most szórakozol velem? Az Anschluss óta Ausztria titeket nyözget minden hülyeségével, végre szabad vagyok!

*

Ott ültek mind. Főnökeik kiküldték őket a tárgyalóterem előterébe, ahol leültek a pihe-puha, bársonyhuzatú kanapékra. Éppenséggel nem érdekelte őket, hogy a díszegyenruhájuk mennyire lesz gyűrött. Németország kihalászta a zsebéből a tollat, amivel aláírta a békét, és a dohányzóasztalra dobta. Nyomta a combját.
És most? – kérdezte Olaszország, egészen elveszetten.
Alszunk? – javasolta Anglia reménykedve.
Így esett, hogy a vezetők nemzeteiket igen érdekes pozitúrákban, mély álomba merülve találták meg.

Megjegyzések

  1. Idézem: "ezek szerint viccesebb vagyok, mint gondoltam *Tonhal elnéz a távolban, mögötte valaki felemel egy HAZUGSÁG táblát*"

    Akkor én most besurranok a valaki mögé és én is felemelek egy HAZUGSÁG táblát. Mármint az ő táblájára vonatkozóan.
    Ugyanis ez szuper lett. Az a gond, ha elkezdenék kiemelni kedvenceket, akkor kb. a négyötödét kiemelném. De azért csak úgy párat megemlítve Dánia elfoglalása, Franciaország hangja, a Párizst védőt katonák és az utolsó tetszett nagyon.

    Bár azt írtad, ezt nem kell túl komolyan venni, az osztrák katonák alvási szokásai nekem headcanon lesz, elnézést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy írtál, és örülök, hogy tetszett! *Tonhal nagyon boldog*
      Isten áldjon, vigyed :D Az után, hogy a sorozatban nem akartak nekiindulni az osztrák örökösödési háborúnak, mert nem vihettek zongorát, simán kinéztem ezt belőlük :3

      Törlés
  2. Tudom, tudom, a háború nem vicces dolog de... a fic vicces volt. És megmelengette a szívemet például, hogy Japán és Amerika inkább ujjszkanderezni akartak, Németország meg csárdást jár Hitler háta mögött, míg Magyarország örült, hogy Ausztria nem őt nyaggatja, meg a jelenet az északiakkal.
    #hagyjátokaludniIggyt2k17
    "– Jól hallom, hogy a katonáid Schubert b-dúr szonátáját horkolják?" *Susie halkan vinnyog* Mi mást horkolnának? :D
    A zenét és a ficet is köszönöm, nagyon élveztem. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Én meg most marhára boldog vagyok, hogy tetszett nektek :D
      A taget meg osztani fogom... xD

      Törlés
  3. Nem bírtam megállni, hogy ezt el ne olvassam x) Istenem annyit röhögtem rajta, főleg az osztrák katonákon (én is loptam headcanonnak :"D), meg Dánián XD Annyira el tudom képzelni, hogy ilyeneket műveltek az egész vh alatt x)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj hát szia! :D
      Örülök, hogy megnevettettelek! És nyilván, viccben az igazság, viccben a vigasz...

      Törlés

Megjegyzés küldése