Une grande perte

Nagy hír, avagy: megvan a nyelvvizsgám, leadtam a szakdolgozatom, szóval Hawaii van!
Francokat, most kell bepótolni mindent, amit eddig nem csináltam ezekre hivatkozva. No sebaj, igyekszem felzárkózni, főleg írás tekintetében, mert megérdemlitek.

Ma egy ilyen kis szöszt kaptok, a tegnapi vezető hírek margójára. Lehet, hogy egy hasonló nyúlfarknyi szösszel még megörvendeztetlek titeket a közeljövőben, leginkább azért, mert önmarcangoló hangulatomban ismét Szolzsenyicint olvasok.

Nem kéne.



Une grande perte

Mattet nem nagyon érintette meg az ENSZ aznapi tárgyalása. A megbeszélés előtt egy órával a kezeit tördelve járkált fel-alá, miközben Alfredet sürgette.
– Szerinted eljön?
– Miért nem hívod fel?
– Al, te se vetted fel a telefont az ikertornyok után, pont ő tenné?
– Jogos. Hallod, akkor inkább menj el Franciaországba, majd falazok neked.
A fejét rázta.
– Majd utána. Csak ha nem jön el.
– Mattie, ahogy őt ismerem, szerintem rózsavizes borogatással döglik otthon és Byront szaval.
Francis? Iylen vészterhes időkben? Ugyan már. Matt látta a lelki szemei előtt, ahogy sápadtan, karikás szemekkel rohan és segít, ahol tud, kifogyhatatlannak tűnő energiával, egészen addig, míg össze nem esik. Cselekszik, mert muszáj neki, mert az nélkül megőrülne.
Ehelyett Francis már benn ült a tárgyalóban, mikor megérkeztek. Élénk társalgásba merült Kikuval. Még mosolygott is, csak a szája sarka feszült, elárulva az idegességét.
– Papa! – kiáltott fel Matt.
Alfredet megelőzve rohant oda hozzá Francishez, aki a szólításra feléjük fordult. Matthew láttán őszinte mosollyal állt fel és ölelésre tárta a karjait.
– Matthieu, mon cher! Mi ez az aggódó arc, gyöngyöm?
Megölelte. Megremegett, mert a férfi hajából rózsaillat helyett a füst csípős szaga áradt.
– Papa, hallottuk, mi történt. Azt hittük… azt hittem…
– Ah, olyan kis aranyosak vagytok! – nevetett fel a férfi. – Nem most fogok összetörni, fiúk.
– De hát a Notre Dame… – hebegett Matt.
Nem értette. Francis, a mindig oly büszke Francis, hogy állhat most ilyen érzéketlenül a francia gótikának eme ikonikus képviselőjének pusztulásakor?
– Drágám, az élet viharai jönnek és mennek. A Notre Dame felújításra szorult már évek óta, kilincseltem is érte éppen eleget. Ilyen az élet; vagy így, vagy úgy mindig eléri, amit akar. – Nevetett, és megrázta a haját. Matt pislogott, mikor újra az orrába mart a füstszag. – Engem az per pillanat jobban zavar, hogy emiatt valószínűleg visszaesik majd a Párizsba érkező turisták száma.
– Az Eiffel-torony még áll – jegyezte meg Kiku. – Még mindog okozhatsz lelki törést a fiaimnak.
Oui, csakis ere törekszem. – Francis ragyogó pillantást vetett rá. – Ne nézz így, aranyoskám! A népem végre összefog egy jó ügyért, és elvileg öt éven belül helyreállítják azt a csodálatos katedrálist. Szeretném szaván fogni a kivitelezőt, ami azt illeti.
Ezzel a kijelentésével végre sikerült mosolyt csalnia Matt arcára. Ott helyben megígérte, hogy máshoz öt évre ott lesz, mikor a felújítási munkálatok befejeződnek. Francis incselkedve mondta, hogy őt is a szaván fogja.
A megkönnyebbülése kérészéletűnek bizonyult. Már messze járt, mikor a helyére menet Alfred vigyorogva vállon veregette.
Francis az egész tárgyalás alatt mosolygott. Hiába azonban a pozitív hozzáállása, meglepő türelme, mikor Arthur belekötött valamibe, Matt nem tudta teljesen lerázni a tegnapi kétségbeesés megragadt foszlányait. Valahányszor Francis felszólalt, valahányszor megrázta aranyszínű fürtjeit, Matt újra érezni vélte a füstszagot és ismét látta a lángoló Notre Dame-ot.

Vége.

Megjegyzések

  1. Először is gratulálok a nyelvvizsgához meg a szakdolgozathoz! Élve kerültél ki ebből a csatából! :D

    Őszinte leszek amikor én meghallottam ezt a hírt eléggé elszomorodtam meg aztán ilyen világvége hangulatot véltem felfedezni, komolyan , olyan összeesküvés elméleteket olvastam, kicsit 2012-ben éreztem magam :D
    Szóval nagyon kíváncsi voltam hogy hogyan fogod Franciaországot ábrázolni. És így belegondolva szerintem nagyon karakter hűen tetted vagyis ahogy egy ilyen sokat látott ország reagálna és nagyon tetszett benne. Meg az is hogy Kanada viszont teljesen aggódott ,kicsit olyan volt mintha az olvasó lenne Kanada és így egyszerre jövünk rá, hogy basszus Franciaországról beszélünk, ennél sokkal rosszabbat is túlélt már.
    Na de a lényeg hogy örülök hogy visszatértél, és hogy mertél ilyen "friss" eseményről írni és tetszett ^^
    A pótlásokhoz meg sok energiát küldök, úgy érzem szükséged lesz rá :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az energiát, valóban lesz hova hasznosítani. A megjegyzésnek és a kedves szavaidnak is nagyon örültem ^^

      Muszáj volt kezdenem valamit a témával. Mikor hallottam, hogy ég a katedrális, a kontextus kimaradt, hozzám első körben csak annyi jutott, hogy Notre Dame és hogy ég. Én odaképzeltem mindent a terrorizmustól a harmadik világháborúig, főleg azért, mert éppen olyan vidám regényt olvastam (mely azóta azt mondta, hogy anyámat).

      Szóval ja. Franciaország adta magát. A hajóhasonlata után az ilyen komolykodások vele működnek igazán.
      Köszönöm még egyszer, hogy írtál, várlak vissza sok szeretettel!

      Törlés
    2. Energia mindig jól jön, ami marad nekem az a tiéd :D
      Két számot tudok ajánlani amiknek szerintem jótékony nyugtató hatásuk van, egyik az a Platon Karatev-Ocean szám másik pedig Equinox- Bones instrumental verziója. Teljes zenben leszel :D

      Én élőben követtem a BBC honlapján, addig nem is mentem el aludni míg valami előre haladást nem mutattak :D de utólag is voltak olyan elméletek hogy , huh rendesen beleborzongtam. Kedvenc az ami egy paptól jött, hogy a torony ami ledőlt, az az Isten felé nyújtott kart szimbolizálta és hogy pont az dőlt be. Na mondom, kész, ami majáknak nem sikerült, az most fog bekövetkezni :D

      Való igazad van, csak hajlamos vagyok elfeledkezni hogy az a hajóshasonlat drága Franciaországtól jött.
      Emlékszem a másik ficedben is elemében volt, amikor Magyarországgal beszélgettek arról hogy az országok érzik kikből lesznek nagy emberek de ha segítenek nekik akkor valami félre megy.Amúgy ezekbe tök érdekes belegondolni, hogy mit tesz hozzájuk ez az egész ország-lét.(amúgynagyonkirályegyheadcanon)

      Na jó most már eleget beszéltem, bocsi :D Mégegyszer köszi ezt a ficet

      Törlés
    3. Még egyszer nagyon köszi, hogy olvastad és reagáltál rá ^^

      Aww, emlékszel arra a ficemre (ಥ﹏ಥ)

      Törlés
  2. Hat, reggel csak olvasni volt idom reagalni mar nem Xd De na, hat udv ujra koztunk :3 Nyelvizsgadhoz gratulalok, csak megnyerted ezt a borzalmas haborut :3

    Hat mikor hallotam a hirt baratnoimel mar mindent gondoltunk mi is hogy 'uristen ha tenyleg kiderul hogy terrortaadas akkor itt verontas lesz' meg hasonlok porogtek le bennunk is...Es hat ja, az hogy pont a katedralis kozepen felgyulladt valami...hat en maradok annal hogy 'ninsenek veletlenek' de mindegy..Nyolcmillio rajzlas utan mar edes mindegy..
    Tetszett ahogy igy a egeszet leirtad +-+ francis tenyeg mar nem tud egykonyen kikeszulni, es igy..ja..
    Hat megegyser orulok hogy visszatertel :3 es amig josz tovabbi friss husival en potolom azt a par naszut fejezetett amit nem olvastam el XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz!

      No igen, ezt szerintem mindenkinek egészen nehéz volt megemészteni... azért reméljük, normálisan megdolgozzák azt a templomot, legyen szép :D
      Hogy is van ez. Francis már nem egy mai csirke, szerintem egészen magasan van az ingerküszöbe. Hehe.

      Köszönöm szépen a kedves szavaidat, a megjegyzést meg pláne :D
      Huh, ezek szerint nem csak nekem kell elolvasni megint az egészet ahhoz, hogy képben legyek azzal a történettel, lol xD

      Törlés
  3. https://images.app.goo.gl/2bUYkRUT45Uf1pFu5
    Halott meme, de én meg jó ideje nem látogattam a blogod, így jártam, nem tudtam akkor elküldeni, amikor még aktuális volt. Lehet láttad is már annak előtte, de na.

    Gratula a nyelvvizsgához meg a szakdolgozathoz és kellemes ünnepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz!

      Nagyon szépen köszönöm a mémet - nope, még nem láttam, de megtartom, jóféle :D
      Köszönöm szépen, szép húsvétot neked is! Várlak vissza sok szeretettel! ^^

      Törlés
  4. Gratulálok mindenhez :D azért pihenj is egy kicsit, míg lehet, bár azt nem bánom, ha ideírsz :3
    Notre Dame megérdemel ennyit :D
    További szép estét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen! ^^ Azt is, hogy írtál. Igyekszem én is, haha :'D

      Várlak vissza sok szeretettel!

      Törlés

Megjegyzés küldése